Moi
Ai saatana, taasko mää oon unohtanu kirjottaa tänne kaikkia tärkeitä asioita?

No sitä pitiki, ku nykyaikana pitää touhuta kokoaja että TÄÄ ON SITTE HEI SITÄ LÄHIRUOKAA ja sitte nii myös REILUA ja LUOMUA! Ja kun näistä on tullu jo mainstriimiä, ni miksei voitas vihdoin siirtyä puhumaa ruuasta sen oikeella nimellä. Eli Indokiinasta ja sademetsän laidalta raijattu ruoka olis iha vaa kaukoruokaa ja kaikenmaailman einekset paskaruokaa. Niihi voitas oikei laittaa semmoset tyylikkäät logot kylkee, että EPÄREILUKAHVI ja LASTENTEKEMÄ-TEEPAITA (oon suunnitellu jo valmiiks semmosen pyllylogonki iha tätä tarkotusta varte!).

Sitte viimeinki ruokakaupassa kaikenmaailman paskan ostajat sais vihdoin tuntea ansaitsemaansa häpeää kassalla, ku koittaisivat piilotella ja ujuttaa niitä mikroruokiaa ja puolivalmiksiaa johonki oikeen ruuan sekaa.

No sitten ku on syöty onki hyvä lähtee lenkille. Määki lähin, aattelin jos vaikka sitte kulkis mahrottomasti, ku kerran oon vielä menossa juoksemaa kilpaaki tänä syksynä. Ni kerkesinhä mä justiinsa jonnekki iha saatanan kauas takametsien poluille, ku jalkaa sattu. Ja sitte pitiki sieltä könkätä pois. Onneks löysin kaverin, jostain nimittäin ilmaantu koira joka piti seuraa monta kilsaa! Mainiota kerrassaa, ni ei tartte yksin olla!

Ja nyt ei varsinkaa tarvi olla, ku blogin maskottikoira Onni on kylässä viikonlopun. Ja kuten joskus onkin jo todettu, kuvat kertoo enempi, joten täältä tähän hei!

PS: Nii munhan piti kirjottaa joku yhteenveto kesän huiBuhetkistä, mut sitä ei näemmä tullukkaa!

PSpS. Niijoo ja mun piti oikei kertoo kuinka hienosti oon muutenki valmistautunu viikonloppuna karautettavaan suunnistuskisakauden päätökseen, mutta ei siinä tainnu iha kauheesti olla kertomista. Tulokset taatusti puhuu puolestaan!