Moi
taannoin yks työkaveri kysy, että käytänks mää jotai lisäravinteita. Ja vastasin tietty että en tietenkää!
No sitte tulin kotii ja tuli mielee että ai saatana, ehkä sitä lisäainetta tulee tosiaa lapettua aika reilusti iha päivittäi. Ja kun arvelin että kaikkia kiinnostaa iha perkeleesti, että mitä se kispe oikei syö, nii otin kuvan!

Oon tainnu joskus aiemminki jo tuoda esille, et mun ruokavalion kulmakivet on:

A) proteiini (jotta rauta vääntyy)
B) kuitu (jotta kakkakello kilkkaa)
c)-vitamiini (jotta kaikki olis hyvin ja maailmassa rauha)

Jostain syystä tähä mun ruokaympyrää on kuitennii sotkeutunu myös jotai lisäaineita, joiden kuvittelen joko lisäävän vauhtia tai muuten pitävän huumorintajun kohtuullisena (ainii, luin jostai lehestä että on ihmisiä joilla ei oo huumorintajua. Mitä vittua se nyt tarkottaa? Tärkeempi huomio on kyllä se, että monilla ihmisillä on ihan paska huumorintaju, nauretaa vedet silmissä ja ihan kippurassa jolleki iha paskoille jutuille. Tai vielä pahempaa: vitseille. Se jos mikä on huumorintajun puutosta. Sano)

Oho taisin ajautua sivuraiteelle! Siitä ruokaympyrästähä mun piti jotai sanoa.
Juu, eli jos alotetaan proteiinista. Sitähä saa iha ruokaa syömällä, mut jos on tämmöne mulkku hifistelijä ni voi tietty tilata inttervepistä kaikkia kreisin makusia jauhoja. Noita jauhoja oon syöny ehkä 6 vuotta ja lihasmassa on kasvanu siinä ajassa salettii pari sataa grammaa. Joten suosittelen!
Sitte tossa kuvan laidassa on noita saatanan patukoita. Oi vittu mikä virhe! Ostin niitä taannoin, ku luulin että semmosetha on hirmu kivoja ja käteviä ja sillälailla. Ni voivittu, voiko turhempaa ruokaa olla? Et tommosia niinku pitäs mutustella ku on kiire ja silläviisii makian himo. Vaikka oikeestiha noi maistuu iha saatanalle ja legot irtoo suusta. Oon todennu, ettei mulla oo koskaa nii kiire, etten ehtis tehä (ja syyä) eväitä. Siis ihan oikeeta ruokaa, niinku voikkuleita! Ja vastaavasti syön mielummi hyvää suklaata, ku jotai suklaankaltaista tuotetta, joka maistuu paskankaltaiselle.

No sitte nappulalinjalle. Lataan päivittäin myös magnesiuumia ja kuvittelen ettei tartte venytellä! Ja talvisin popsin D-vitamiinia, oli siihenki joku syy mutten muista mikä. Ja omegaa, nii voin fiilistellä teknillisen fysiikan tunnelmissa ainiaan.

Sitte tossa kerran menin ja hamstrasin jostain alennusmyynnistä noita keelejä. Oonki niitä iha kauheesti käyttäny. Eli semmosen otan taskuu (jos mulla sattuu housuissa olemaa tasku) kun oon lähössä yli pari tuntisee kisakoitoksee. Näitä pitemmän kaavan kisoja on tosiaan ohjelmassa se pari kolme vuodessa, joten pitää varoo ettei noi lopu keske! Joskus saatan ottaa myös urheilujauhoo, mut pääosin juon veden ihan raakana. Eli tässä nyt menee varmaan hieman tovi, että saan noi kaikki glutemaatti-hydrostaatti-flavorantti-plitkuni ja -patukkani nieltyä (tai itkeä ja nieltyä).

No mutta, kuiduista pidinkin taannoin jo esitelmän ja kolmas kulmakivi onki tossa kuvan taka-alalla. Et kaikki noi muut vois kipata samantei roskii (jos siis ruokaa sais heittää roskii). Mut tomaatista en luovu. Oon syöny varmaa viimeset 15 vuotta oikeestaa joka päivä tomaattia. Ja omenan syönti on aika samaa linjaa, tosin muutama päivä on saattanu jäähä (vahingossa!) välii. Ja tietty juonu maitua päälle. Näillä eväin oon siis säilyny hengissä jo aika tarkallee 33 vuotta. Mahtavaa, eikö totta!

Kertokaa ihmeessä, jos kaipaatte lisää näitä ravintotietoiskuja! 
hahahaa